על הכנס


לפני שהיו סרטי מדע בדיוני בקולנוע וסדרות פנטסיה בטלוויזיה, היו סיפורים וספרים. כנס בִּדְיוֹן לוקח על עצמו להתמקד בתחום הספרותי ולקדמו אל מרכז הבמה.

קצת שמאלה ולמטה מהעולם האמיתי מתחבאים עולמות ספרותיים מרתקים. עולמות מהעבר, עולמות מהעתיד, עולמות מעבר לפינה, עולמות חלופיים: עולמות אחרים. כנס בִּדְיוֹן, הנערך זו השנה השישית, מכוון זרקור אל עולמות אלה ואל כמה מהיצירות המרכזיות העוסקות בדרקונים. הכנס נועד לכל מי שרוצים להפליג אל עולמות בדיוניים הנוצרים דרך המילה הכתובה ומבקשים לשמוע ממקור ראשון על האלכימיה הקסומה של בריאת עולמות ספקולטיביים באמצעות המקלדת והדמיון.

בכנס יתקיימו שני מושבים, בכל אחד מהם הרצאות קצרות ולאחריהן דיון.

מושב ראשון – דרקוני המערב: הדרקון המערבי הוא יצור אימתני ומרשים הרובץ על אוצרות אדירים וחי על דיאטת נסיכות קפדנית. יש הרואים בו מטפורה, יש הצדים אותו לשם  תהילה ויש המאמצים אותו אל לבם כסמל וכמופת. בפאנל נחקור את מקורו של יצור מסתורי זה ואת השפעתו על הספרות לדורותיה, מאז ראשית ההיסטוריה הכתובה.


מושב שני – דרקוני המזרח ודרקונים אחרים: הדרקון המזרחי הוא יצור אלוהי ואלגנטי, חינני ורב-עוצמה – אחד מכוחות הטבע. הוא זכה למעמד של אל, הפורש את חסותו על קיסרות אדירה. הסינים אינם היחידים שהעניקו חשיבות כה גדולה לדמות הדרקון – בפאנל נערוך מסע מסביב לעולם בחיפוש אחר כמה מהדרקונים היותר אקזוטיים שהצמיחה התרבות האנושית.