על הכנס


לפני שהיו סרטי מדע בדיוני בקולנוע וסדרות מד"ב בטלויזיה, היו סיפורי וספרי מד"ב. כנס בִּדְיוֹן מתמקד בתחום הספרותי ומציב אותו במרכז הבמה.

קצת שמאלה ולמטה מהעולם האמיתי מתחבאים עולמות ספרותיים מרתקים. עולמות מהעבר, עולמות מהעתיד, עולמות מעבר לפינה, עולמות חלופיים: עולמות אחרים. כנס בִּדְיוֹן, הנערך זו השנה השישית, מכוון זרקור אל עולמות אלה ואל כמה מהיצירות המרכזיות העוסקות בכוחות על. הכנס נועד לכל מי שרוצים להפליג אל עולמות בדיוניים הנוצרים דרך המילה הכתובה, הרוצים לשמוע ממקור ראשון על האלכימיה הקסומה של בריאת עולמות ספקולטיביים באמצעות המקלדת והדמיון.

בכנס יתקיימו שני מושבים, בכל אחד מהם הרצאות קצרות ולאחריהן דיון.

מושב ראשון – התפתחות והשתנות

האם האדם יכול להתעלות מעל עצמו? האם אנחנו סוף הדרך, או שמא האבולוציה טומנת הפתעות בדרכנו? ואיך יתייחס אותו אדם-על לבני תמותה רגילים? המושב יעסוק ביכולתו של האדם להתפתח בכוחות עצמו אל מעבר לאנושי, בדמותם של אנשי-העל הללו וביחסים בינם לבין האנשים הרגילים.

מושב שני – יצירה, יוצרים ויצורים

יצור המחר מחכה להיווצר, אם לא באופן טבעי, אז על ידינו או על ידי אחרים. אך האם היצורים הללו יהיו פחות מאנשים, יותר מאנשים, או שמא אנושיים כמונו ואף למעלה מכך? איך נתייחס לבריות חדשות אלה? המושב יסקור את העיסוק הספרותי בשדרוגו של האדם בכלים טכנולוגיים וחיצוניים, וינסה להציג כמה מראות של היחס של בני האדם לברואים החדשים.



בין באי הכנס יוגרלו עותקים מספרו החדש של יואב אבני "החמישית של צ'ונג לוי" מתנת הוצאת "זמורה ביתן".