מי מכיר את האיש שבסיר: תחרות המתכונים של כנס בדיון

כל בשלן מתחיל יודע איך מטגנים שניצל ולא צריך להיות שף הברזל כדי לטגן חביתה. בשלנים מיטיבי לכת יספרו לכם איך הם מגלגלים קובה במקצועיות או ממלאים גפילטע פיש.
אבל מהי מידת הצלייה המתאימה ביותר לשוק אנושית? האם יין קיאנטי הוא באמת הבחירה הטובה ביותר כדי ללוות כבד אנושי? איך מכינים בלאדי מרי אמיתי? ולאיזו טמפרטורה יש לכוון את התנור של המכשפה?
בתחרות המתכונים של בדיון, אתם מוזמנים לספר לנו מה הדרך הכי טובה להפוך ארוחה לבלתי נשכחת, כולל דוגמאות מפורטות.

מה לכלול במתכון:
על המתכונים להיות מפורטים ולכלול את החומרים, הנתחים הנדרשים, הכלים, שיטות הבישול, הכמויות וזמני הבישול. כמו כן יש לציין את סוג הבשר הרצוי: גיל, מין, תנאי גידול ושאר מאפיינים החיוניים למתכון. בנוסף יש לציין חלופות מתאימות אם לא ניתן להשיג את החלק הרצוי (למשל, האם ניתן להחליף את הכבד בטחול, האם שוק של פיגמי היא תחליף הולם לירך ילד והאם ניתן להמיר בלוטות הנקה שהתגלו כממולאות בסיליקון בבלוטות אחרות?)
המתכונים יורכבו מחומרים שניתן להשיגם בכל בית, או לכל היותר תוך הידרשות לביקור קטן אצל השכנים. כמו כן ניתן להשתמש בחומרים שניתן להשיג בכל מרכול בישראל. לדוגמה, חומרי גלם שניתן להשיגם רק במעדניות יקרות, בחנויות המתמחות במצרכי המזרח הרחוק או באנק מורפורק אינם מתאימים. כמו כן מומלץ להסביר כיצד בכוונתכם להשיג את חומר הגלם העיקרי ואיך תשכנעו אותו להכנס אל הסיר, או איך תביאו את הסיר אליו, בהתאם לצורך.
בסוף המתכון עליכם להציג הצעת הגשה, כולל הכלים הנדרשים, השבעות וכישופים, עיטורים, תוספות, יין נלווה והסבר על הדרך המתורבתת ליהנות מהארוחה המרעננת. איורים, תמונות וציורים יתקבלו בברכה.
כמו כן יתקבלו בברכה מקורות השראה יצירתיים: קסם דרואידי עתיק שעבר מדור לדור? מתכון טראנסילבני מסורתי מספר הבישול של סבתא? השראה אישית שלכם? ספרו לנו מאין הגיע הרעיון ולאן הוא הולך, ובעיקר – למה מגיע לכם לזכות?
השופטים יבחרו את המתכונים המיוחדים ביותר, שיעוררו בהם את מירב ההשראה והתיאבון.

את המתכונים עליכם לפרסם בעילום שם בדף התחרות באתר האגודה. במקביל, יש לשלוח אלינו קובץ וורד של המתכון עם שמכם המלא.
התחרות תינעל ביום ה', 7.6.2007, בחצות.
מיטב המומחיות הקולינריות של האגודה (הידועות גם בכינוין "שלוש המכשפות") – ורד טוכטרמן, קרן לנדסמן והדס פרבר – ניאותו להניח לרגע בצד את הפיצה והגאח ולשפוט בתחרות.
אין צורך לשלוח דוגמיות לשופטות. הן תסתדרנה לבד. השופטות מבטיחות לקרוא בעיון את המתכונים, אבל בשום פנים לא מתחייבות לבדוק אותם בעצמן.

פרסים
מקום ראשון: ספר הבישול של נני אוג מאת טרי פראצ'ט.
מקום שני: טרילוגיית ראיקירה (השתנות, התגלות, התחדשות) מאת קרול ברג.

בתאבון!


לחם שום בכבד אדם - מתכון לדוגמה

השכן שלכם שרט לכם את המכונית ואיימתם לפתוח לו את הקרביים ולאכול לו את הכבד בתגובה על כך? לא חייבים רק לאיים.
מנה זו מתאימה כמנה מקדימה לארוחה צרפתית, או כסתם פינוק לאחר צהריים גשום. היא קלה להכנה, אך חשוב שהרכיבים יהיו טריים (פרט לבאגטים). ניתן לגוון את המנה על ידי החלפת הבאגט בפוקאצ'ה, אלא שאז יש להוסיף שלוש דקות לאפיה הסופית של המנה.
כמו כן חשוב להקפיד על הכנה קרוב למועד ההגשה. חימום חוזר של המטעם העדין הזה יגרום להרס המרקם ויביך את המארחים.

המצרכים (לארבעה סועדים):

  • 2 באגטים בני יום
  • 4 שיני שום כתושות
  • חמאה
  • 2 כוסות ברנדי
  • 100 ג' כבד אנושי טחון - נא להתעקש על קצירה קרובה ככל הניתן להכנת הארוחה. כבדים נוטים להתעפש כעשרים שעות לאחר הוצאתם מהגוף. ישנם קצבים אשר יוכלו להראות לכם את ראשו הכרות והמדמם של האדם ממנו נקצר הכבד, או לחילופין, תעודה מ"הקצרנות הראשית לישראל" המעידה על קצירה בעשרים וארבע השעות הקודמות למכירה. כמו כן, עדיף כבד שלא עבר הכשרה כדת וכדין, שכן המלח המשמש להכשרת הבשר פוגם בטעמו הסופי של התבשיל. עדיפות לכבדים של אלכוהוליסטים (מאופיינים במרקם קשיח יותר, אך גם בטעם ייחודי הנובע מהשחמת המתקדמת), או לכבד של נשים בהריון עקב תכולת השומן הגבוהה שבו.

הכנה:

  • לחמם תנור למאה מעלות צלזיוס.
  • לפרוס את הבאגטים לפרוסות בעובי של כשלושה וחצי סנטימטרים.
  • למרוח את הפרוסות בחמאה ולהניח את השום הכתוש מעליהן.
  • לחמם את הברנדי במחבת ברזל. אין צורך בשימון - הכבד האנושי מכיל די והותר שומן.
  • להוסיף את הכבד הטחון ולהקפיץ קלות, רק עד שהוא משנה את צבעו. יש להימנע מחימום יתר.
  • להניח את הכבד הטחון על פרוסות הבאגט עם השום באופן מעורר תאבון.
  • להנמיך את חום התנור לחמישים מעלות צלזיוס ולהכניס לתנור את פרוסות הבאגט למשך עשר דקות. שימו לב - אין לדלג על חימום התנור ההתחלתי. הוא נועד לצרוב את הכבד ולאפשר הגרת מיצים יעילה יותר אל הפרוסות המוכנות.

בתאבון!