אירועים מיוחדים



13:00 בניית עולמות - פאנל
מנחה: נועה מנהיים
משתתפים: גיל הראבן, עמנואל לוטם, אסף אשרי
אודיטוריום

פאנל זה יעסוק בכמה מההיבטים והגורמים הכרוכים בבניית עולמות בז'אנר הספרות הספקולטיבית.

גיל הראבן היא סופרת, זוכת פרס ספיר לספרות יפה. קובץ סיפורי מדע בדיוני פרי עטה, "הדרך לגן עדן", ראה אור בהוצאת כתר.
ד"ר עמנואל לוטם הוא בכיר המתרגמים והעורכים בתחום ספרות המד"ב והפנטסיה בישראל. כיהן כראש האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה וכעורך כתב העת המיתולוגי "פנטסיה 2000".
אסף אשרי הוא סופר, תסריטאי, ועורך סדרת המדע הבדיוני והפנטסיה של הוצאת אופוס. קובץ סיפוריו "משמאל למונה ליזה" ראה אור בהוצאת כרמל, וספרו "דכאון אחרי לידה מחדש" ראה אור בהוצאת מודן.

15:00 סדנת תרגום - משלב וסגנון
מרצה: עמנואל לוטם
חדר הרצאות

הסדנה תעסוק בתרגום ספרי מדע בדיוני ופנטסיה, ותהווה המשך לסדנאות שהתקיימו בכנסים קודמים. הסדנה מומלצת למתרגמים ולמבקשים לעסוק בתרגום. המשתתפים מתבקשים להביא איתם דוגמאות לבעיות תרגום בהן הם מעוניינים לדון.

ד"ר עמנואל לוטם הוא בכיר המתרגמים והעורכים בתחום ספרות המד"ב והפנטסיה בישראל. כיהן כראש האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה וכעורך כתב העת המיתולוגי "פנטסיה 2000".

16:30 תיאוריה מול מעשים - סדנת כתיבה
מרצה: גיא חסון
חדר הרצאות

דיון ועיסוק בסוגיות הבסיסיות הכרוכות בבניית סיפורי מדע בדיוני ופנטסיה. הסדנה תהיה בהשתתפות מלאה של הקהל, ותבחן כיצד משלבים בצורה מעשית רעיונות תיאורטיים על כתיבה נכונה. מומלץ - לא חובה - לקרוא את המאמר 'על הכתיבה' שהופיע בגליון 10 של חלומות באספמיה לפני השתתפות בסדנה.

גיא חסון כתב את הספרים "הצד האפל" (הוצאת ביתן) ו"הצל של אלוהים" (בלי פאניקה), וסיפוריו מתפרסמים באופן קבוע ב"חלומות באספמיה". אחד מהם, "אניTM", זכה בפרס גפן לסיפור הקצר לשנת 2003.

19:00 חלומות באספמיה - פאנל כותבים
מנחה: ניר יניב
משתתפים: ורד טוכטרמן, גיא חסון, יעל סיון, מיכאל ברנד
אודיטוריום

חלומות באספמיה הוא כתב עת למדע בדיוני ולפנטסיה השם דגש על סיפורים מקוריים פרי עטם של מחברים ישראליים. כמה מהבולטים מבין מחברים אלה, ובהם עורכת כתב העת, ורד טוכטרמן, ידברו בפאנל על כתיבתם, על כתיבת מדע בדיוני ופנטסיה בארץ ובכלל, ועל עוד נושאים כיד הדמיון הטובה עליהם.