על הכנס

חווית הקריאה היא בדרך כלל חוויה יחידנית שמשתנה מאדם לאדם. לכל אחד הסיפור אומר משהו אחר. אמנם היצירה הספרותית מזוהה מעל הכל עם האדם שיצר אותה במקור, אבל מרגע שהיא מתפרסמת היא הופכת לנחלת כל הקוראים.

כנס "בדיון" האחד עשר עוסק במי שקורא ספרים. הוא לוקח יצירות מוכרות ונותן בהן מבט נוסף. במושב הראשון נסקור מחדש את יצירותיה של לאה גולדברג ונראה איך הן משתקפות בעיניהם של קוראי פנטזיה. המושב השני יתמקד במבט שנותן המתרגם ביצירה קיימת.

מושב ראשון: לקרוא את גולדברג במשקפי חצי ירח

לאה גולדברג הייתה אחת היוצרות הפוריות ביותר בספרות העברית של ימינו. יצירתה הייתה היא רבה ומגוונת – החל ביצירות לילדים, דרך פרוזה, שירה ומחזות למבוגרים וכלה במחקרים ותרגומים של יצירות מופת. אנו מזמינים אתכם לבקר בעולמות המופלאים שיצרה גולדברג, הפעם כקוראי פנטזיה. יחד נחבוש משקפי חצי ירח ונביט בחלק מיצירותיה, מבעד למוטיבים, הכלים והרעיונות השגורים בספרות הפנטזיה.

מושב שני: הנשיקה מבעד למטפחת: על מחברים ומתרגמים

בין מתרגם ליצירה יש קשרים רבים ושונים. במושב הזה נעסוק בקשרים ובהתמודדויות המורכבות שבין היצירה לבין האישה או האיש המעבירים אותם מלשון ללשון ומתרבות לתרבות. נדבר על מתרגמים שמשפרים ספרים, על אלה שהתרגום שלהם קרוב למקור עד כדי כך שהוא אינו ברור, ועל כל מה שביניהם.